AVRUPA’DA MARJİNAL BİR KALEM: FERİDUN ZAİMOĞLU

Author :  

Year-Number: 2017-14
Language : null
Konu : Literature
Number of pages: 451-464
Mendeley EndNote Alıntı Yap

Abstract

Bu makale Türk kökenli olmasına rağmen Türk edebiyatına yenilerde giren Feridun Zaimoğlu’nu, eserlerini ve sanat anlayışını tanıtmayı amaçlar. Toplumsal baskıdan siyaset kurumuna uzanan eleştirileriyle hemen her kökenden insanın idolü olan yazar, insanı merkeze almasıyla eleştirilerini artırdıkça ödül almıştır. Göçü sosyal ve başarılı bir süreç olarak görmesi, önceleri şiddetle eleştirilse de o ne ilk kuşağa küfredenlere karşı susar, ne de sokağın sesinin doğal asimilasyonla kısılmasına duyarsız kalır. Melez, Kanak kimliği ve uç söylemiyle bugünün sanat, edebiyat, siyaset ve akademi çevresinde büyük kabul görmektedir.

Keywords

Abstract

Despite being Turkish originated, this article aims to introduce a recent participant in the Turkish Literature Feridun Zaimoglu, his works and his understandings of art. The writer with his criticisms that ranges from social pressure to political associations and who, therefore, became the idol of people from almost every national origin, has become a confree with his increased human driven criticisms. Although being violently critisized beforehand for seeing migration as a social and a successful process, neither would he stay quiet towards those that swear the older generation, nor would he remain insensitive towards the silencing of the public through natural assimilation. He is receiving broad acceptance with his hybrid Kanak identity and marginal discourse within the art in today’s literature, politics and academic world.

Keywords


  • Aksoy, N. (1998). Almanya’da Yabancı Olmak, Birikim Dergisi, Sayı: 110. (Bkz.www.birkimdergisi.com)

  • Bilge Kula, O. (2002). Batı Düşününde Türk ve İslam İmgesi, 1. Baskı, Büke Yayıncılık, İstanbul.

  • Buch Journal 2 / 2001, Schweiz.

  • Brunner, Maria E. (2004). Migration ist eine Hinreise, Es gibt kein Zuhause, zu den man zurück kann, Die andere deutsche Literatur, (Hrsg. Manfred Durzak und Nilüfer Kuruyazıcı), Würzburg, İstanbul Vorträge Königshausen&Neumann GmbH.

  • Can, Ö. (2010)(a). Kafa Örtüsü ve Bilmemek Adlı Eserleri Psikanalitik Okuma Denemesi, Eskişehir Osmangazi Üniversitesi Fen-Edebiyat Fakültesi, Karşılaştırmalı Edebiyat Bölümü III. Uluslararası Karşılaştırmalı Edebiyat Bilimi Kongresi (18-20 Mart 2009), 181-191.

  • Can, Ö. (2010)(b). Sözden Söyleme: Avrupalı Gözüyle Türkiye ve Türk Kimliği, Erzurum Atatürk Üniversitesi Kâzım Karabekir Eğitim Fakültesi Dergisi, Sayı: 21, (2010), 27-40.

  • Can, Ö. (2010)(c). Göçmen Yazın Süreci Çerçevesinde Feridun Zaimoğlu ve Anlatısı, Konya Selçuk Üniversitesi Edebiyat Fakültesi Dergisi, Sayı: 25, (2010), 139-156.

  • Can, Ö. (2008)(a). Feridun Zaimoğlu’nun Kopstoff Adlı Eserinde Kimlik Sorunsalı, Eskişehir Anadolu Üniversitesi Eğitim Fakültesi, Bilim Kategorisi Olarak Kadın Uluslararası Sempozyumu, (29 Nisan-02 Mayıs), 156-163.

  • Can, Ö. (2008)(b). Almanya’da Yabancı, Türk ve Kadın Olmak, Isparta Süleyman Demirel Üniversitesi Fen-Edebiyat Fakültesi, Sosyal Bilimler Dergisi, Sayı, 17, (2008), 110.

  • Can, Ö. (2008)(c). Küreselleşmenin Türk Kimliğine Yansımaları, Isparta Süleyman Demirel Üniversitesi Fen-Edebiyat Fakültesi, Uluslararası Türkiye Cumhuriyeti Sempozyumu, (22-24 Ekim 2008), 167-170.

  • Can, Ö. (2007). Sözdizimsel ve Anlamsal Öncelemeler: Feridun Zaimoğlu’nun Perde ve Oniki Gram Mutluluk Öyküsü Örneği, Eskişehir Anadolu Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Yayımlanmış Doktora Tezi, Ay Copy – Basım, Dijital Baskı, Konya.

  • Deutschland Radio, 19.11.2001.

  • Die Tageszeitung, TAZ-Bericht, 20.12. 2004.

  • Die Zeit, 18.08.2011.

  • Die Zeit, 14.11.2002.

  • Die Zeit-Interview, 07.11.2002.

  • Erker - 47, 2004.

  • Frankfurter Rundschau, 22.03.2014.

  • Karakuş, M. (2001). Gurbeti Vatan Edenler, Gurbeti Vatan Edenler-Almanca Yazan Almanyalı Türkler, (Yay. Haz. Mahmut Karakuş, Nilüfer Kuruyazıcı), 1. Baskı,

  • Kocadoru, Y. (2003). Geçmişten Günümüze Almanya’da Almanca Yazan Türkler ve Emine Sevgi Özdamar, Rema Matbaacılık, Eskişehir.

  • Kocadoru, Y. (2004). Die dritte Generation von türkischen Autoren in Deutschland – neue Wege, neue Themen, Die andere deutsche Literatur, (Hrsg. Manfred Durzak und Nilüfer Kuruyazıcı), Würzburg, İstanbul Vorträge Königshausen&Neumann GmbH.

  • Kuruyazıcı, N. (1992). Alman Okurlar ve Türk Göçmen Yazınına Yeni Bir Bakış, Hürriyet GÖSTERİ/Sanat Edebiyat Dergisi, Kasım, Sayı: 144, (1992).

  • Münchner Merkur, 21.04.2016.

  • Oraliş, M. (2001). Gurbeti Vatan Edenler, Gurbeti Vatan Edenler-Almanca Yazan Ankara, Kültür Bakanlığı Yayınları/2659; 35-50.

  • Radikal Gazetesi, 07.06.2006.

  • Sinanoğlu, O. (2002). Büyük Uyanış, Otopsi Yayınevi, 7. Basım, İstanbul.

  • Süddeutsche Zeitung, 30.07.2013.

  • TAZ-Bericht, 20.12.2004.

  • Yeşilada, Emine K. (2001). Göçmen İşçi Yazını Ya da Now Türkish Is It?, Nazan Aksoy vd. Çağdaş Türk Yazını I, (Yay. Haz. Zehra İpşiroğlu), 1. Basım, Ekim, Adam Yayınları,

  • Yücel, Tahsin. (1982). Yazının Sınırları, 1. Basım, Adam Yayıncılık, İstanbul.

  • Wierlacher, A. (1985). Mit Fremden Augen oder: Fremdheit als Ferment, Gegenwart als kulturelles Erbe, (Herg. B. Thum), München.

  • Zaimoğlu, F. (2001). Liebesmale scharlachrot, 2. Auflage, Hamburg: Rotbuchverlag.

  • Zaimoğlu, F. (2004). Kanak Sprak, 6. Auflage, Rotbuch Verlag, Hamburg.

  • http://www.faz.net/aktuell/feuilleton-Hubert Spiegel-05.10.2011.

                                                                                                                                                                                                        
  • Article Statistics