abortion clinics in ny abortion clinics in richmond va anti abortion facts" />

ORHUN ABİDELERİ VE MASLOW: MOTİVASYON

Author :  

Year-Number: 2016-10
Language : null
Konu : EĞİTİM VE KÜLTÜR
Number of pages: 124-133
Mendeley EndNote Alıntı Yap

Abstract

Bir toplumu diğer toplumlardan ayıran en önemli unsurların başında kültürel değerler gelmektedir. Bu değerler maddi ve manevi değerler olarak sınıflandırılmaktadır. Toplumda yaşayan bireyler bu değerlerin çizdiği çerçeve içerisinde kendilerine yer bulmaktadır. Her birey bu değerler aracılığıyla ait olma duygusu, sorumluluk duyma, saygı duyma, sevilme, başarılı olma ve kendini güvende hissetme duygusunu kazanmaktadır. Bu özellikleriyle geçmişi geleceğe taşıyan milli ve kültürel eserlerin kullanılması farkındalık oluşturulması açısından değer taşıyacağına inanılmaktadır. Günümüz toplumlarında kültürel değerler son derece kaygan zeminlere oturtulmuş, bu zeminlerin ne zaman ve nereye doğru hareket edeceği kestirilememektedir. Bu bağlamda kültürel zenginliklerin ve unsurlarının yerinde ve zamanında kullanılması kaçınılmaz bir hale gelmiştir. Kültürel değerlerde yer alan devlet, vatan, millet, aidiyet duygusu, merhamet, güvence, savaş ve barış gibi kavramların algılanış ve aktarılma nitelikleri geçmiş için hatırlanma, gelecek içinse farkındalık oluşturması açısından dikkate değer bir konu olarak görülmektedir. Özellikle eğitim ve öğretim ortamında hem evrensel hem de milli değerleri aktarırken seçkin örneklerin kullanılması eğitim ve öğretimde daha etkili bir motivasyonun sağlanmasına ortam hazırlanmış olacaktır. Bu anlamda milli değerler taşıyan eserlerin öğretim ortamlarına taşınması farkındalık oluşturması açısından önem taşımaktadır. Bu çalışma nitel bir araştırma olup doküman incelemesine dayalı olarak yapılmıştır. Çalışmanın verileri Muharrem Ergin’in Orhun Abideleri adlı eserinin taranması sonucu elde edilmiştir. Tarama sırasında eğitimde kullanılabilecek motivasyon içerikli cümleler seçilmiştir. Cümleler incelenerek motivasyon unsurları açısından değerlendirilmiştir.

abortion clinics in ny abortion clinics in richmond va anti abortion facts

Keywords

Abstract

Cultural values come at the head of the most important factors that separate one society from another. These values are classified as material and sentimental values. Individuals living in a society allocate themselves within the framework created by such values. Every individual achieves a feeling of belonging, responsibility, respect, love, success and feeling secure through these values. It is believed that use of national and cultural artwork bringing the past to the future will bear values in terms of creating awareness. Nowadays, cultural values are placed on extremely slippery surfaces, and it is never known when and where these surfaces will move. In this regard, utilization of cultural wealth and factors in place and in time has become inescapable. Perception and transition properties of such concepts as state, motherland, nation, feeling of belonging, compassion, safety, war and peace among cultural values are seen as a subject worth of attention in terms of being remembered in the past and creating awareness in the future. Use of distinguished examples when transferring both global and national values especially in the field of education and learning will prepare the environment for creation of more effective motivation in the education and learning environment. In this regard, transfer of artwork bearing national values to the learning environments is important in terms of creating awareness. This study is a qualitative research and was conducted based on document examination. Data of the study was acquired by screening of Muharrem Ergin's work titled Orhun Abideleri. During the screening, motivation related sentences that could be used in education were selected. Sentences were examined and evaluated in terms of motivation factors.

Keywords


  • Adıyaman, C. (2015). Eski Türkçenin gramer ve sözlükleri. International Journal of Languages’ Education and Teaching, 399-419.

  • Aksan, D. (1991). Göktürk Anıtlarında söz sanatları -Güçlü anlatım yolları- Türk Dilleri Araştırmaları, 19-29.

  • Alyılmaz, C. (2013). (Kök) Türk Harfli Eski Türk Yazıtlarının Kırgızlar Açısından Önemi. International Journal of Turkish Literature Culture Education, 2(4), 1-26.

  • Ayan, A. (2015). Orhun Abidelerindeki liderlik ve yönetim anlayışının değerlendirilmesi. Uluslararası Hakemli Sosyal Bilimler E-Dergisi, 305-317.

  • Aydın, E. ve Güner, G. (2007). Kök Türk harfli metinler ve Kök Türklerle ilgili Türkiye’de yayımlanmış çalışmalar bibliyografyası (Deneme). Belleten, 33-82.

  • Ayten, A. (2005). Kendini gerçekleştirme ve dindarlık: Üniversite öğrencileri üzerine bir araştırma. M.Ü. İlahiyat Fakültesi Dergisi. 29(2), 185-204.

  • Bayraktar, G. ve Yılmaz, E. (2010). Güreşçilerin bireysel başarıları ile atılganlık düzeylerinin ilişkisi, Selçuk Üniversitesi Beden Eğitimi ve Spor Bilim Dergisi, 12(1), 6–11.

  • Bilgin, A. (2001). Kadınların varolma yolları. Uludağ Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, XIV(1), 43-48.

  • Ceylan, T. (2011). Toplumsal sistem analizinde toplumsal statü ve rol. Atatürk Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 15(1), 89-104.

  • Cüceloğlu, D. (1998). Yeniden insan insana. İstanbul: Remzi Kitabevi.

  • Çağıran, Ö. (2012). Köktürk Türkçesindeki bir çift ünsüz işareti ‘∫’ üzerine. International Journal of Turkish Literature Culture Education, 1(3), 16-22.

  • Çavdarcı, M. (2002). Türkiye’de sosyal değerlerin aşınması ve kültür sömürgeciliği, Yüksek lisans tezi, Süleyman Demirel Üniversitesi, Isparta.

  • Çelikel, S. (2007). Orhun Kitabelerinin günümüz Türkçesindeki söz varlığı. Trakya Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Türk Dili Ve Edebiyatı Ana Bilim Dalı, Yüksek Lisans Tezi.

  • Çifci, M. ve Yıldırım, T. (2012). Kâşgarlı Mahmud’un kullandığı temel propaganda teknikleri. TÜBAR-XXXII, 33-41.

  • Çifci, M. (2004). Kaşgarlı Mahmud’un dil öğretim yöntemi üzerine. V.Uluslararası Türk Dil Kurultayı Bildirileri, 20-26 Eylül 2004, TDK Yay., 571-596.

  • Ercoşkun, M. H. ve Nalçacı, A. (2005). Öğretimde psikolojik ihtiyaçların yeri ve önemi. Kazım Karabekir Eğitim Fakültesi Dergisi, II, 253-270.

  • Ersanlı, K. ve Koçyiğit,M. (2013). Ait olma ölçeği’nin psikometrik özellikleri. Turkish Studies - International Periodical For The Languages, Literature and History of Turkish or Turkic, 8(12), 751-764.

  • Fedai, Ö. (2009). Ziya Osman Saba ve Sabri Esat Siyavuşgil’in şiirlerinde aidiyet duygusu ve mekân düşüncesi. Turkish Studies International Periodical For the Languages, Literature and History of Turkish or Turkic, 4(8), 1229-1252.

  • Gurman, M. L. (2010). Homeless access to basic needs and services in downtown San Diego. Master of Social Work San Diego State University.

  • Güler, A. (2004). Türk eğitim sisteminde korku kültürü ve disiplin sorunu. XIII. Ulusal Eğitim Bilimleri Kurultayı, 6-9 Temmuz 2004 İnönü Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Malatya.

  • Gürpınar, D. (2013). Eşlerin evlilik birliğinin giderlerine katılma borcu, Prof. Dr. Aydın Zevkliler’e Armağan II. Yaşar Üniversitesi Elektronik Dergisi, 8, 1293-1337.

  • Gürses, İ. ve Kılavuz, M. A. (2011). Erikson’un psiko-sosyal gelişim dönemleri teorisi açısından kuşaklararası din eğitimi ve iletişiminin önemi, Uludağ Üniversitesi İlâhiyat Fakültesi Dergisi, 20(2), 153-166.

  • Hamurcu, H. ve Sargın, N. (2011). Lise öğrencilerinin boyun eğme davranışları ile psikolojik ihtiyaçları arasındaki ilişkinin incelenmesi. Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 31(2), 171-187.

  • Hassoun, N. (2008). World poverty and individual freedom. American Philosophical Quarterly, 45(2), 191-198.

  • Kanter, M. F. (2015). Ziya Gökalp’in Çanakkale şiirinde benlik algısı ve kimlik kurgusu. Çanakkale Araştırmaları Türk Yıllığı, 13(18), 551-562.

  • Karasar, N. (2000). Bilimsel araştırma yöntemi. Ankara: Nobel Yayın.

  • Küçük, V. ve Koç, H. (2004). Psiko-Sosyal gelişim süreci içerisinde insan ve spor ilişkisi. Dumlupınar Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 10, 131-141.

  • Maslow, A. H. (1970). Motivasyon and personality. Newyork: Harper and Row.

  • McGregor, (2010). Well-being, wellness and basic human needs in home economics. McGregor Monograph Series No. 201003, Mount Saint Vincent University.

  • Mert, O. vd. (2009). Orhun Yazıtlarındaki toplumsal değerlerin öğretmen adayları tarafından algılanma düzeyi üzerine bir inceleme. The Journal of International Social Research, 2(9), 279-287.

  • Mürtezaoğlu, S. (2012). Kültürel belleğin ritüel yoluyla kuruluşu. Motif Akademi Halkbilimi Dergisi (Balkan Özel Sayısı-II), 2, 344-350.

  • Orhan, F. ve Dağcı, A. (2015). Ergenlikte dini kimliğin inşası: Sosyal öğrenme kuramı açısından bir değerlendirme. Gümüşhane Üniversitesi İlahiyat Fakültesi Dergisi, 4(4), 7, 115-132.

  • Orhan, S. vd. (2012). Orhun Abideleri ile gençliğe hitabe’nin sundukları mesajlar açısından mukayesesi üzerine bir inceleme. The Journal of Academic Social Science Studies, 5(8), 907-915.

  • Öze, N. (2014). Kültür, tüketim kültürü ve halkla ilişkiler: Kuzey Kıbrıs, telsim (vodafone kıbrıs) örnek olay incelemesi. Karadeniz Teknik Üniversitesi İletişim Araştırmaları Dergisi, 56-83.

  • Özen, Y. (2011). Etik mi? Ahlak mı? Modernite mi? Medeniyet mi? Dicle Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 3(5), 63-87.

  • Öztürk, S. (2004). Aile içi iletişimin ergenin duygusal sağlığına etkisi (Keçiören İlçesi Örneği). Ankara Üniversitesi Sağlık Bilimleri Enstitüsü.

  • Pearson Elaine M. and Podeschi Ronald L. (1999). Humanism and individualism: Maslow and His Critics. Adult Education Quarterly, 50(1), 15-41.

  • Prince, D. L. and Howard, E. M. (2001). Children and their basic needs. Early Childhood Education Journal, 30(1), 27-31.

  • Robert, M., Klinger, B. and Joseph, R. (1964). Cross-Cultural dimensions in expressed moral values. Persomel and Guidance Journel, 899-905.

  • Sezer, Ö. (2010). Ergenlerin kendilik algılarının anne baba tutumları ve bazı faktörlerle ilişkisi. Yüzüncü Yıl Üniversitesi, Eğitim Fakültesi Dergisi, VII(I), 1-19.

  • Smith, M. G. (1983). The role of basic needs and provisions in planning and development. The Canadian Journal of Native Studies III(2), 341-360.

  • Şahin, (2005). Kültürel niteliklerimizin Türk yönetsel değerlerine etkisi ve Japon z teorisiyle karşılaştırılması. Gazi Üniversitesi İİBF Dergisi, 7(1), 177-198.

  • Tatlılıoğlu, K. (2014). Üniversite öğrencilerinin beş faktör kişilik kuramı’na göre kişilik özellikleri alt boyutlarının bazı değişkenlere göre incelenmesi. Journal of History School, 7(XVII), 939-971.

  • Tay, L. and Diener, E. (2011). Needs and subjective well-being around the world, Journal of Personality and Social Psychology, 101(2), 354–365.

  • Temel, E. (2011). Bilge Kağan Abidesi’nde niteleme sıfatları, International Journal of Social and Economic Sciences, 1(1), 47-57.

  • Tosun, C. (2005). Dil zenginliği, yozlaşma ve Türkçe. Journal of Language and Linguistic Studies, 1(2), 136-154.

  • Turan, F. A. (2011). Orta Asya’dan Anadolu’ya mitik yolculukta tabiat olayları. Millî Folklor, 23(90), 49-59.

  • Ünsar, S. vd. (2011). Hemşirelerin kendini gerçekleştirme düzeyleri ve etkileyen etmenler. DEUHYO ED, 4(1), 2-6.

  • Üstün, M. C. (2010). Türk asıllı Türkologların Orhun Yazıtlarını okuma ve yorumlamalarındaki farklılıklar üzerine notlar. International Periodical For the Languages, Literature and History of Turkish or Turkic Volume 5(2), 13831404.

  • Vatansever, B. H. (2015). Sınıf yönetiminde öğrenci motivasyonu ve motivasyonu etkileyen etmenler. International Periodical For the Languages, Literature and History of Turkish or Turkic Volume, 10(3), 1079-1100.

  • Vauclaira, C., Wilsonb, M. and Fischer, R. (2014). Cultural conceptions of morality: Examining laypeople’s associations of moral character. Journal of Moral Education, 43(1), 54–74.

  • Yazıcı, K. (2006). Değerler eğitimine genel bir bakış. TÜBAR-XIX, 499-522.

                                                                                                                                                                                                        
  • Article Statistics